tirsdag den 18. maj 2010

Tirsdagsfridag

Jeg elsker mine friuger. I går fik jeg gjort lidt rent og i dag skal jeg være færdig med et projekt jeg påbegyndte i weekenden. Det er et "lappe bukser projekt". Mine drenge, som jo heldigvis er friske og raske, har det med at komme hjem med huller på bukseknæene. Når hullerne bliver så store, at moren ikke synes de kan være bekendte at have bukserne på længere, bliver bukserne lagt ind på en stol, som står inde på kontoret. Der kan de så ligge - længe.

I weekenden havde de ligget længe nok og jeg har fået ny symaskine, så nu skulle de altså lappes. Det er egenlig lidt pinligt, for nogle af bukserne havde ligget så længe, at de var blevet for korte - øhh, ups! Hvad gør man så... Nu er mine tre yngste ret magre i det og når bukserne passer i livet, så er de faktisk allerede for korte i længden, så de "korte" bukser blev klippet over lige over hullerne og kan nu bruges til shorts. Heldigvis blev drengene rigtig begejstret og snart er skabet fyldt med "nye" shorts og bukser med lapper:)

2 kommentarer:

  1. Sikke en god idé, Charlotte! Sådan nogle afklippede bukser har jeg selv gået i som ung :-) Ja, og nogle gange blev de syet om til en cowboynederdele - det var vældig smart og moderne.
    Ha' en dejlig fridag!

    SvarSlet
  2. Tak, Madame. Og god idé også at sy om til cowboynederdele, men det vil mine drengen nu nok ikke gå i;)

    SvarSlet