mandag den 7. marts 2011

Den har bare at blive god

Jeg kan mærke, at jeg har lidt svært ved at finde gnisten for tiden. Det er min Favour jeg taler om. Jeg glæder mig usigeligt til den er færdig. Jeg er jo fuldstændig vild med modellen, men jeg har aldrig tidligere strikket i denim garn og jeg kan garantere, at jeg aldrig kommer til det igen. Det er frygtelig hårdt ved fingrene og det deler sig, bare man kigger på det. Det er meget let at komme til at tage bare en enkelt tråd eller to og det irriterer mig. Desuden er jeg i den grad træt af at garnet indeholder så meget overskudsfarve. Den skal garanteret vaskes mange gange inden den overhovedet kan tages i brug og jeg kommer nok aldrig til at bruge en hvid t-shirt under den. Bare lige et lille surt opstød fra mig inden jeg strikker videre, så jeg kan blive færdig. Mangler et halvt forstykke ca. og to ærmer - SUK!

8 kommentarer:

  1. Det der med at garnet deler sig har jeg også prøvet, men det hjalp altså at skifte fra mine knit picks, til en ganske alm. strikkepind som ikke var så spids :-)
    Træls der er så meget overskudsfarve, men forhåbentlig forsvinder det i løbet af nogle vaske.

    SvarSlet
  2. Helt enig med Marianns forslag: find nogle pinde med "blødere" spids. Og garnet bliver ved i en uendelighed at farve af, så ingen hvid t-shirt foreløbig ;-) Til gengæld er det dejligt blødt (lidt tungt) og får den flotteste denimfarve.

    SvarSlet
  3. Åh, hvor jeg lige kan mærke hvordan du har det... Jeg har haft samme problem med Drops Muskat, som også flækker og snor sig; det er hamrende irriterende... Jeg opgav det første strikkeprojekt, men har nu endelig fået gjort kål på det garn ;)
    Jeg håber godt nok at al overskudsfarven forsvinder fra din bluse efter nogle ganges vask. Det er så ærgerligt at bruge både penge og tid på noget som man alligevel ikke kan bruge. Jeg krydser alt hvad krydses kan...

    SvarSlet
  4. Hvor er det ærgeligt at garnet driller dig og derved tager strikkeglæden fra dig. Det ser nu ellers spændende ud dét garn. Jeg er sikker på at dit hårde arbejde nok skal belønne dig når den er færdig.

    SvarSlet
  5. Hvor er det træls at garnet driller, og rigtig irriterende at det smitter så meget af.

    Jeg har selv strikket Favour, dog i noget andet garn. Jeg havde også en død periode med den, men jeg kan kun sige at det er en skøn trøje, som du helt sikkert vil komme til at bruge igen og igen.

    SvarSlet
  6. Mariann og Dorthe, tak for tippet, det vil jeg prøve, selv om pindene nok ikke er til pæn brug bagefter, mine knit pro en glatte og kan vaskes, det tror jeg ikke almindelige bambuspinde kan, men pyt, hvis det hjælper, så er det givet godt ud;)

    Dorthe, ikke ligefrem opløftende at vide afsmitningen fortsætter i et væk. Suk!

    Tak, Britta, du har ret, det er ikke ligefrem billigt garn og drøn ærgerligt at bruge både tid og penge, hvis resultatet ikke bliver godt. Jeg har tidligere prøvet at lave en trøje eller rettere jakke i "uoriginalt" garn, og resultatet var ikke særlig godt, så nu følger jeg som regel hvad der står i opskriften, det giver oftest de bedste resultater:)

    Tak, Pia, jeg håber du får ret:)

    Helle, jeg har set din Favour på din blog og den ser super fin ud. Det ligner jo netop en model, man vil slide op;)

    SvarSlet
  7. Jeg synes ellers, det er utroligt smukt, Charlotte, men det er ærgerligt, at garnet er så hårdt ved fingrene. Forhåbentlig bliver du så glad for resultatet, at det er al besværet værd :-)

    SvarSlet
  8. Madame, det håber jeg inderligt:)

    SvarSlet